marți, 10 iulie 2012

pierderii de timp în procesul de muncă


Principalele cauze (motive) ale pierderii de TIMP

Luaţi în considerare următoarele cauze de pierdere de timp:
- lipsa unei viziuni (uneori o lipsă completă) a scopurilor, obiectivelor şi metodelor de soluţionare a lor;
- planificarea necorespunzătoare a zilei de lucru;
- incapacitatea de a finisa lucrul început;
- stabilirea unui scop neclar, confuz și superficial;

- un sistem de fișiere (dosare) creat ineficient;
- încercarea de a face mai multe lucruri o dată;
- informaţiile întârziate sau incomplete;
- probleme cu autodisciplina;
- nu este creată nici-o prioritate a sarcinilor;
- propria dezorganizarea, dezordine la locul de muncă;
- indiferență față de sarcinile care trebuie îndeplinit, motivaţia scăzută şi de multe ori chiar lipsa acesteia;

- lectura excesivă a corespondenţei;
- lipsa unei diviziuni corecte a sarcinilor;
- apelurile telefonice care pot dezbate de la procesul de muncă;
- incapacitatea de a refuza;
- vizitatori neplanificați;
- distragerea atenţiei (zgomot, etc)
- lipsa de pregătire pentru discuţii, conversaţii;
- pierderea timpului pentru căutarea și găsirea adreselor corecte, numerelor de telefon, persoanelor de contact şi a înregistrărilor;

- sociabilitate excesivă;
- un număr mare și inutil de înregistrări;
- lipsa de răbdare, dorința de a face totul repede;
- amânare constantă a sarcinilor “pentru mai târziu”;
- prezența feedback-ului negativ sau lipsa acestuia în genere;
- discuţii permanente la locul de muncă;
- dorinţa de a cunoaşte multe lucruri inutile;

- aşteptările pe termen lung (de informare, în timpul reuniunii, etc).
Mulţi oameni au succes pentru că reușesc să evite cauzele care îi perturbează procesul de lucru. Cele mai mari pierderi le avem atunci când nu știm să deosebim sarcinile importante de cele mai puțin importante.

Este evident că nu avem posibilitatea de a gestiona propriul timp, dar putem gestiona cu propriile afaceri, luând în considerare factorul timpului. Este important ca în crearea unei autodiscipline să se dezvolte abilitățile de organizare, planificare, coordonare, promovare și monitorizare.

flagcounter