1. Mulţi antreprenori intră direct în miezul „problemei” şi încep să înşire detalii referitoare la viitoarea lor afacere fără să aibă în vedere misiunea afacerii, viziunea sa de ansamblu, ţelurile şi principiile în funcţie de care se ghidează. Lăsaţi-vă timp destul pentru a identifica aceste elemente care vă vor asigura succesul între atâtea afaceri care şi-au pierdut identitatea.
2. Mulţi antreprenori uită sau neglijează faptul că trebuie să îşi pună în valoare şi să pună accentul pe avantajele unice pe care afacerile lor le prezintă în faţa competiţiei.
3. Nu neglijaţi competiţia şi acordaţi timp, energie şi resurse materiale pentru a efectua studii de caz pentru competitorii dvs, chiar şi atunci când sunteţi sigur că îi veţi întrece şi nu îi veţi considera competitori puternici.
4. Planul de afaceri trebuie să deţină o secţiune referitoare la clienţii dvs bine pusă la punct. Alcătuiţi studii de piaţă şi analize de marketing care să se concentreze pe clienţii pentru care aţi proiectat produsele şi serviciile, către care le veţi promova, despre setul lor de aşteptări şi cerinţe şamd. Clienţii trebuie să se afle în centrul activităţii dvs şi în funcţie de dinamica acestora vi se va permite să luaţi decizii şi să implementaţi anumite strategii care să îi privească.
5. Cereţi încă o opinie din partea unui expert în alcătuirea şi evaluarea planurilor de afaceri. Acesta vă poate spune ce elemente aţi neglijat, ce centre de interes deţineţi, ce părere îşi poate face un investitor sau un partener de afaceri când vă vizualizează planul de afaceri şi per total, vă scapă de multe probleme.