sâmbătă, 7 ianuarie 2012

recastiga-ti timpul liber

Salutare,


Nu sunt un tip foarte organizat, imi place sa ma trezesc tarziu si poate spre surprinderea ta ma motivez destul de greu. Imi ia destul de mult timp sa incep sa fac un lucru si ma defocusez usor. Incep sa lucrez la cate un proiect si ma trezesc dupa doua ore cu ochii pe vreun clip pe youtube sau verificand ce mai scriu oamenii pe Twitter si Facebook.
Daca semeni vreun pic cu mine stii la ce ma refer, si tu ai trecut pe-aici

Tocmai de-asta a trebuit sa invat niste metode care sa ma ajute sa ma motivez, sa-mi dau singur suturi in fund si sa ma pun la treaba, sa invat sa inlatur  lucrurile care ma distrag si sa stau acolo, concentrat pe ce fac. 
Erau doua lucruri care ma defocusau cel mai mult.
- Emailul.
- Ideile geniale care imi treceau prin cap.

Cinci ani la rand am folosit Outlook pentru a primi emailuri de pe toate conturile pe care le aveam. Arhivasem toate mailurile primite in ultimii ani, primeam zilnic intre 150 - 200 e-mailuri care intrau toate in inbox, dimineata cand deschideam era un chin sa stabilesc ce mailuri sunt importante, la ce mailuri trebuie sa raspund imediat, ce e spam, ce e newsletter, ce poate fi amanat cateva zile etc. 


Toata treaba cu e-mailul imi lua aproape doua ore in fiecare zi. Pe langa asta verificam daca mi-a mai venit ceva nou pe tot parcursul zilei din 5 in 5 minute indiferent ce faceam. Un obicei prost care ma scotea mereu din ritm cand ma apucam sa lucrez ceva.
Acum cateva luni a trebuit sa-mi reinstalez Windowsul pe laptopul meu si din "prostie" am uitat sa copiez arhiva de 14Giga din Outlook. 


In felul asta am pierdut toate mailurile pretioase din ultimii cinci ani. Am zis ca nu mai revin la Outlook si pentru ca citisem niste materiale despre organizarea e-mailurilor am apelat la solutia cea mai simpla pe care am gasit-o.
Am mutat toate conturile de mail pe care le foloseam pe un singur cont, cel de Gmail. Am instalat Multiple Inboxes (o smecherie de la Gmail care te lasa sa ai mai multe inboxuri separate intr-o singura fereastra), si am luat decizia ca la sfarsitul fiecarei zile inboxul meu sa fie ZERO. 

ZERO E-mailuri. 

Cum am facut asta?
1. Pentru toate mailurile pe care le primesc am facut filtre. Daca stiu ca primesc zilnic sau regulat mailuri de la adresa X de mail pe un anumit subiect, am setat ca mailurile respective sa intre automat sub o eticheta.

Vezi la acest link cum arata toate etichetele mele acum:

http://bit.ly/etichete


2. Mailurile care nu prezinta importanta, cum ar fi notificarile de pe Twitter, Facebook, diverse newslettere etc. ocolesc inboxul si intra direct in etichetele respective. Le verific o data pe zi sau cand imi aduc aminte, le scanez rapid, le marchez ca citite si am scapat de ele in cateva secunde
3. Mailurile importante le marchez cu steluta, in functie de cine mi-a trimis, de subiect si de urgenta. La cele la care raspunsul imi ia mai putin de un minut raspund imediat, apoi mut toata conversatia intr-o eticheta separata in functie de categoria la care se potriveste. Daca mi se pare ca raspunsul meu trebuie elaborat si imi ia mai mult de un minut, il las cu steluta.
4. La toate mailurile cu steluta raspund doar a doua zi dupa ce le-am primit, dimineata. Daca sunt in tren sau nu am net, am instalat Gmail Offline, raspund la ele offline si cand ma conectez la internet se trimit singure, automat.
5. Restul mailurilor le sterg. 


Apasa pe linkul urmator ca sa vezi cum arata inboxul meu acum: 
Cat timp iti poate salva zilnic tie trucul asta?




Daca nu stii cum sa instalezi Google Multiple Inboxes am facut un tutorial video in care iti arat pas cu pas ce trebuie sa faci. 


Tu ce trucuri folosesti pentru a-ti organiza taskurile mai eficient? Da-mi un reply si scrie-mi.
Iti doresc Succes Dublu,
Adrian Soare - succesdublu.ro
P.S. In mailul urmator iti voi scrie un truc prin care poti sa iti concentrezi atentia pe un singur lucru, o data, ca sa nu-ti explodeze mintea.
Pana atunci am pentru tine un articol scurt despre cum sa-ti organizezi timpul


flagcounter