miercuri, 7 mai 2008

Fă o schimbare inteligentă în carieră!

  Numai simplul gând la o posibilă schimbare radicală în domeniul profesional poate să fie de-a dreptul copleşitor. Încotro s-o apuci? Simţi cum ideile ţi se învălmăşesc în cap şi eşti copleşit.   Nu intra în panică! Sunt doua aspecte esenţiale de care trebuie să ţii cont pentru a nu ajunge pe un drum înfundat, cum e vorba. Este important să gândeşti creativ şi să îmbini acest lucru cu o abordare strategică. Numai în felul acesta poţi spera că vei lua o decizie bună pentru viitorul tău profesional.   Majoritatea oamenilor se gândesc la servicii dintr-o perspectivă unică, în sensul că sunt bine determinate din punct de vedere al obiectului de activitate: secretară, economist, profesor, inginer şi aşa mai departe.   Ceea ce nu realizează ei este faptul că fiecare profesie se compune din doua părţi: meseria în sine (responsabilităţi, sarcini îndeplinite, aptitudini necesare) şi domeniul general de activitate din care face parte aceasta.   De exemplu, un asistent de marketing poate profesa în cadrul mai multor companii, chiar dacă profilul acestora este diferit. Dar însuşirile de bază care se cer, sunt în mare parte aceleaşi: abilităţi comunicaţionale, gândire creativă şi strategică, randament bun în situaţii de criză, experienţă în conceperea şi derularea unei campanii.   Există mai multe posibile modalităţi de a opera o schimbare în carieră. Prima, şi cea mai dificilă, constă într-o modificare radicală, adică atât a serviciului în sine, cât şi a domeniului de activitate. Bunăoară, un asistent manager care lucrează la o companie de asigurări se decide să devină jurnalist la o publicaţie de dietă şi fitness.   Nu este imposibil, dar cu siguranţă nu este deloc uşor. În ochii unui potenţial angajator, un candidat total lipsit de experienţă pentru postul respectiv nu prezintă foarte multa încredere.   Din fericire, există şi mijloace mai simple şi cu mai multe şanse de reuşită. Cel mai la îndemâna ar fi să rămâi în acelaşi domeniu de activitate, schimbându-ţi doar profilul.   În acest "scenariu", asistentul din exemplul precedent se poate angaja la o publicaţie din domeniul business. Sau, şi mai bine, dacă vrea să rămână în aceeaşi companie poate "migra" la departamentul de marketing sau chiar la cel de vânzări.   Nu are experienţă scriitoricească, însă avantajul său este că stăpâneşte foarte bine domeniul respectiv.

flagcounter