miercuri, 14 mai 2008

SCOPUL VIEŢII ESTE SUCCESUL - Scopurile personale

SCOPUL VIEŢII ESTE SUCCESUL (XXVIII)
Motto: „Pentru a realiza ceva este necesar ca dorinţele noastre să fie asimilate de către subconştient. Este o lege a psihologiei.”
Revizuieşte zilnic scopurile tale (I)
  Sunt sigur că majoritatea oamenilor ar dori să-şi dubleze veniturile. În această situaţie, am o veste foarte bună. Fiecare doritor este în stare să-şi dubleze veniturile, dacă ar trăi destul de mult!   Presupunem că venitul tău va creşte anual cu 3-4%. În condiţiile creşterii nivelului tău de viaţă, vei putea să-ţi dublezi venitul personal peste douăzeci de ani. Dar este necesar să aştepţi atât de mult?  Astfel, problema principală nu rezidă în dublarea venitului, ci în timpul necesar pentru aceasta.
Cum să realizezi scopurile de două ori mai repede
  Există mai multe tehnici care te pot ajuta să-ţi realizezi mai repede scopurile personale şi cele financiare. Însă una dintre ele merită o atenţie deosebită, deoarece cei care au folosit-o au reuşit mult mai mult decât ceilalţi. Această tehnică este simplă, sigură, eficientă şi rapidă. Principalul este să te foloseşti de ea.   Anterior am afirmat următoarele: „Devii ceea la ce te gândeşti cel mai mult timp”. Este un adevăr absolut care stă la temelia oricărei religii, filozofii, psihologii şi, desigur, a succesului. John Bowl a remarcat: „Poţi primi tot ceea ce păstrează un timp îndelungat intelectul tău”. Aceasta şi este cheia.
Gândirea pozitivă vizavi de cunoştinţele pozitive
  Astăzi auzim tot mai des despre „gândirea pozitivă”. Desigur că are o mare importanţă pentru succes, dar nu este suficientă. Lăsată din capul ei, ea se transformă foarte repede în vise şi speranţe pozitive. În loc să alimenteze inspiraţia şi perseverenţa, gândirea pozitivă se poate transforma într-o atitudine plăcută faţă de viaţă şi faţă de toate situaţiile pe care le întâlnim, pozitive sau negative.   Pentru a fi de real folos, gândirea pozitivă trebuie transformată în cunoştinţe pozitive. Trebuie să crezi plenar, cu toată fiinţa în succesul fiecărui început. Nu trebuie să existe nici o umbră de îndoială. Fii ferm, perseverent, hotărât şi încrezut în victoria finală atât de mult încât nici o forţă de pe pământ să nu te poată opri.
Programarea subconştientului
  Tot ceea ce faci pentru a programa subconştientul să fie încrezut în succes te va ajuta enorm pentru a realiza rapid scopurile fixate. Tehnica despre care vom vorbi te va ajuta să te apropii mai repede de succes.   Una dintre cele mai puternice legi ale psihologiei spune: „Tot ceea ce crezi în adâncul inimii se va materializa în exterior”. Ceea ce prinde rădăcini în subconştientul tău, mai devreme sau mai târziu, se va materializa. Iisus le spunea apostolilor săi: „Dacă aţi avea credinţă cât o sămânţă de cânepă, atunci aţi putea mişca munţii din loc”.   Responsabilitatea ta rezidă în a tipări scopurile dorite în subconştient, pentru ca ele „să dea rădăcini” şi să înceapă o viaţă de sine stătătoare.
Scrie scopurile zilnic
  Iată cum arată tehnica despre care am vorbit. Cumpără un caiet gros, care trebuie să fie permanent cu tine. Deschide-l zilnic şi scrie 10-15 scopuri importante, fără a lua în consideraţie ceea ce ai scris în zilele precedente. Nu sări nici o zi. În viaţa ta vor începe să se petreacă lucruri foarte interesante.   În prima zi, după ce vei scrie scopurile, va trebuie să stai şi să analizezi. Majoritatea oamenilor nu fac aceasta niciodată în viaţă.   A doua zi scrii din nou scopurile, precum am convenit, fără a lua în calcul ceea ce ai scris în ziua precedentă. Îţi va fi mult mai simplu. Dar, te rog, să fii atent la modul în care se schimbă scopurile şi priorităţile. Uneori, un scop dintr-o listă nu mai apare niciodată şi chiar îl poţi uita pentru totdeauna. Sau poate apărea cu mult mai târziu, într-un timp mai potrivit.   Dacă vei scrie regulat scopurile tale, atunci de fiecare dată noţiunile vor deveni tot mai exacte şi mai clare. În final, vei descoperi că zilnic foloseşti unele şi aceleaşi cuvinte şi fraze. Priorităţile se vor schimba odată cu schimbările din viaţa ta. Aproximativ peste o lună de zile, vei scrie zilnic unele şi aceleaşi scopuri.
Totul abia începe
  Şi exact în acest moment vor începe să se producă nişte lucruri fenomenale. Vei avea impresia că viaţa ta începe abia acum, că eşti pasagerul unui avion care decolează. Viaţa va căpăta un nou sens, iar munca va începe să-ţi aducă satisfacţie. Vor începe să debordeze ideile şi proiectele noi. Vei atrage oameni şi mijloace care te vor ajuta să-ţi realizezi scopurile. Vei obţine succese cu o viteză de neimaginat, încât uneori chiar te vei speria. Totul în jurul tău se va schimba în bine.   Cu ajutorul acestui exerciţiu vei obţine rezultate mult mai rapid decât cei care-şi verifică scopurile doar o dată pe an. Scriind scopurile, vei putea să-ţi măreşti veniturile de 2, 3, 5 sau chiar 10 ori.   Pentru ca acest exerciţiu să-ţi aducă un rezultat maxim, este necesar să te conduci de nişte reguli deosebite. În primul rând, foloseşte principiul celor „trei calităţi”: scopurile tale trebuie să fie pozitiviste, personale şi la timpul prezent.
Activizează subconştientul
  Subconştientul se activizează doar cu ajutorul frazelor afirmative la timpul prezent. De aceea formulează-ţi scopurile ca şi cum le-ai realizat deja. În loc de „Eu voi avea un venit de 1000 de euro pe lună” spune „Eu am un venit de 1000 de euro pe lună”.   Scopurile trebuie să fie formulate folosind afirmaţiile pozitiviste. Nu spune „Eu nu voi mai fi sărac” sau „Eu nu voi mai avea kilograme în plus”, ci „Eu sunt bogat”, „Eu am o greutate normală”. Enunţul tău trebuie să fie afirmativ, deoarece subconştientul nu percepe particula „nu”. El recepţionează doar enunţuri afirmative la timpul prezent.   Afirmaţiile trebuie să fie personalizate. Din acest moment şi până la sfârşitul vieţii începe fiecare enunţ cu pronumele „EU”, după care urmează verbul necesar. Tu eşti unicul om de pe planetă care poate folosi pronumele „eu” raportat la tine. Atunci când subconştientul tău primeşte un ordin care începe cu „eu”, ne poate aminti despre un ordin primit de o filială bancară de la banca centrală. Şi „colaboratorii” încep a munci intens pentru a îndeplini acest ordin.   De exemplu, tu spui: „Scopul meu este să am un venit de 1000 de euro pe lună”. Această afirmare înlocuieşte-o cu următoarea: „Eu am un venit de 1000 de euro pe lună”. Fiecare enunţ începe-l cu cuvintele: „Eu câştig, eu cântăresc, eu înving, eu primesc, eu conduc o anumită maşină, eu trăiesc în această casă, eu călătoresc într-o anumită ţară” şi aşa mai departe.
„Devii ceea la ce te gândeşti cel mai mult timp”
autor: Valentin DOLGANIUC

flagcounter